Gerçek Nerede?

Nasıl başladı ?
Ben kimim, yaratan kim ?
Evren nedir ? Nedir yaşamak ?
Varlık, can, insan nereden geldiler, nasıl ve neden ?
Geçmiş ne kadar eski ve gelecek ne kadar uzak ?
Ben nereye gidiyorum, bir geri dönüş var mı, nasıl ve ne zaman ?
Ya düşünen şu akıl; nereden geldi ve nasıl oluştu ?
Düşünmeyi nasıl öğrendim, nasıl sıyrıldım diğerlerinin arasından ?
Ya bütün bu sorulara cevap aramak ne kadar anlamlı ?
Anlamı aramak ve aramayı anlamlı kılmak ne kadar anlamlı ?
Aradığım yepyeni bir şey mi acaba ?
Yepyeni bir şey bulunabilir mi hala şu maddi dünyada?
Yoksa manevi dünyada mı aramalıyım yeni bir şeyi?
Yoktan yeni bir şey var olabilir mi ?
Ya var olan yok olabilir mi bir zaman, yeniden ?
Yoksa aradığım, kaybettiğimi sandığım eski bir değer mi acaba ?
Öyleyse kendimi mi arıyorum, yoksa geçmişimi mi kaybettim bir yerde, bir zaman ?
Ne kadar zamandır arıyorum yepyeni olanı ?
Yeniden ve yeniden doğdukça arayacak mıyım hep yeniden ?
Ne kadar zamandır arıyorum kaybolanı ?
Aradığım ben miyim, beni mi kaybettim ?
Kendimi kaybettiğim için mi başlamıştım düşünmeye,
Düşünmeye başladığım için mi kaybetmiştim yoksa kendimi ?
Hangisi sebep, hangisi sonuç ?
Bilemiyorum... bu da beni mutlu etmiyor.

Ya mutluluk, o nerede ?
Yeniden doğmakta mı, yoksa doğurmakta mı ?
Kavga vererek büyümekte, varolmaya çalışmakta mı ?
Yoksa, ölmekte, yok olmakta mı ?
Nefrette mi, yoksa aşkta mı ?
Bilmekte, görmekte, söylemekte mi, mutluluk ?
Yoksa bilmemek, görmemek, söylememek mi doğrusu ?
Madde mi mutludur, yoksa enerji mi ?
Dokunmakta mı bunlara mutluluk, yoksa uzak durabilmekte mi ?
Çirkinle, kötüyle kim mutlu olabilir, güzel ve iyi dururken ?
Güzel olabilir miydi, güzel dediğimiz, ya çirkin varolmasaydı ?
İyinin ne değeri kalırdı, kötünün olmadığı bir dünyada ?
Kötülüğü dengeleyen iyilik midir ? Yoksa çirkinlik çirkinlikle mi dengelenir ?
Dengede mi aranmalı mutluluk, akışın, hareketin, değişimin ve devinimin olmadığı durağanlıkta mı ?
Yoksa başıboşlukta, kaosta, belirsizlikte mi ?

Gerçeği ararken kaybolmuştu... Bu ve daha bir çok benzeri soruları soruyordu;
cevaplar arıyordu sorularına düşünen, düşüneli ...